حمایت ساختگی و سفارشی از سید حسین حسینی

شفقنا ورزشی – سید حسین حسینی دروازه بان خوبی است و می تواند پیشرفت کند اما در شرایط حاضر هنوز در حد تیم های کوچکتر لیگ برتر است. او هنوز تا دروازه بانی در تراز  استقلال و پرسپولیس و سپاهان و تراکتور و ذوب آهن فاصله  دارد و باید بسیار کار کند. سابقه سید حسین حسینی در تیم های  مختلف لیگ برتر هم هنوز خیلی فوق العاده نیست. او مجموعا در ۴۳ بازی ۴۴ گل خورده است. این آمار یک آمار فوق العاده نیست. در استقلال هم در بازی هایی که به میدان رفته آمار فوق العاده ای نداشته و هنوز سوپر سیو و واکنش های آنچنانی از او ندیده ایم. حال دلیل حمایت های عجیب و غریب شفر و برخی رسانه ها از او چیست؟  او در حد خود خوب ظاهر شده اما دلیل اصلی روشن است آنها می خواهند رحمتی نباشد و می خواهند شرایطی روانی فراهم کنند که هم رحمتی خودش برود و هم حسینی با روحیه بهتری بتواند دروازه بانی کند. تا حدی که سید حسین حسینی روحیه اش را حفظ کند و ممارست داشته و پیش برود تشویق خوب و سازنده است  اما  حمایت بیش از حد لازم و  غیر قابل قبول از سید حسین حسینی و عقاب سازی زود هنگام راه درستی نیست. آنها که اهل فن هستند می دانند حسینی هنوز راه زیادی باید طی کند. نمی شود بدون اینکه توپی مهمی روی دروازه آمده باشد  و فشار ویژه ای تحمل شده باشد از دروزاه بان تمجید کرد و یا یک سیو معمولی را سوپ سیو نامید و نمی شود دروزاه استقلال را جای تجربه اندوزی دانست. با این روش  حسینی دروازه بان فوق العاده ای نمی شود و ممکن است به سرنوشت سوشا مکانی و علی رضا حقیقی و فروزان مبتلا شود. این دروازه بانها چون شهابی درخشیدند و سوختند چون در جای خودشان قرار نگرفتند و در یک لجبازی در  دروزاه هایی بزرگتر از حد و انتظارشان ایستادند. واقعا الان حقیقی و سوشا کجا هستند؟ چرا فروزان در استقلال نیست؟ چرا تیم ملی در ۶ سال ۷ دروزاه بان عوض کرده است و سالهاست دروازه بان ثابت ندارد؟ 

نه در بازی با فولاد و نه در بازی با نساجی و در نه در بازی با پرسپولیس هنوز حسینی در نقش منجی ظاهر نشده است. نوع برخورد او دربرابر پنالتی خیلی معمولی بازی دربی نیز نشان داد او هنوز یک دروازه بان متوسط است. امید است با فرصتی که بدست آورده خود را بالاتر بکشد. قطعا اگر گل خوردن های او ادامه یابد تماشاگران استقلال خیلی صبور نخواهند بود و هم شفر و هم افتخاری و هم حسینی با شعارهای مخالف مواجه خواهند شد. فعلا در جو سنگینی که علیه رحمتی راه انداخته شده ممکن است نقص ها دیده نشود اما چرخ همیشه به این منوال نخواهد ماند. باید حسینی مراقب باشد و هر چه می تواند خود را بالا بکشد و گرنه بعد از دوران دروزاه بانی با مختصات فنی رحمتی او دروازه بان استقلال نخواهد ماند و استقلال دروازه بانی در تراز خود پیدا خواهد کرد. استقلالی ها چه با رحمتی خوب باشند چه بد باشند نمی توانند بازی هایی که او یک تنه تیمشان را بالا کشیده است فراموش کنند. رحمتی ممکن است خصوصیات اخلاقی اش بعضا حرفه ای نباشد  و چوب آن را هم خورده و می خورد و همین حالا نیمکت را به عنوان یک مجازات تحمل می کند اما از نظر فنی بعد از حجازی و عابدزاده نظیر نداشته است. با حمایت سفارشی و ساختگی از حسینی و مقایسه او با رحمتی او را نسوزانیم. رحمتی حدود ۱۵ سال در سطح اول درخشیده است و  بیش از ۸۵ بازی ملی،  ۴۲۰ بازی در لیگ برتر  و ۱۶۰ کلین شیت حرف ساده ای نیست. این چند کلمه را نوشتیم تا حسینی  فریب هیاهوی این روزها را نخورد، بیشتر بکوشد و خود را نبازد و مغرور نشود. این هیاهو برای حذف رحمتی است نه چیز دیگر

اشتراک گذاری این خبر