شفقنا ورزشی – نگاهی به بازی های استقلال در دو ماهه اخیر نشان می دهد استقلال تمام بازی های مهم خود را با دروازه بانی رحمتی انجام داده و از قضا همه را برده است.
بازی در برابر نفت آبادان، بازی در برابر الهلال و بازی در برابر پرسپولیس در دربی ۸۶٫
به گزارش شفقنا ورزشی، اما واکنش های شفر در این بردها به رغم حفظ ظاهرش، با یک تحلیل شاید سختگیرانه با بدبینانه هیچکدام حمایت جدی از این دروزاه بان را نشان نمی دهد و چه بسا بیشتر در جهت استفاده ابزاری می تواند تحلیل شود.
او وقتی به رحمتی در بازی با پدیده بازی داد ضمن تمجید از سید حسین حسینی گفت چون قرار است رحمتی در حذفی بازی کند، مجبور بودم در این بازی به او فرصت بدهم تا اگر خوب بود در حذفی بازی کند. یعنی در حالی که با اطمینان از حسینی صحبت می کرد درباره رحمتی با تردید اظهار نظر داشت و شاید حتی بازی دادن به رحمتی در حذفی به دلیل سفارش افتخاری یا دلیل ریسک بالای این بازی ها بود تا اگر بازی را واگذار کرد شریک مسئولیتی داشته باشد.
در پایان بازی با نفت آبادان، شفر تقدیری از رحمتی ندارد اما مجددا با تمجید از سید حسین حسینی یادآوری می کند که دروزاه بان لیگ حسینی است.
در بازی های آسیایی بازی اول را به حسینی می دهد و در بازی دوم که ریسک بالایی دارد و احتمال باخت استقلال به الهلال بالا بود می گوید که رحمتی را به دلیل تجربه در این بازی گذاشتم. او درست می گوید اما به نظر می رسد دلیل اصلی قرار داذن رحمتی در بازی، اطلاع از محبوبیت او میان بازیکنان و تقسیم مسئولیت باخت احتمالی با رحمتی بوده است.
شفر حتی در گفت و گوی شب قبل از دربی، به جای روحیه دادن به رحمتی که جدا مصدوم بود و استقلال به دلیل سه کارته بودن حسینی چاره ای جز استفاده از او حتی روی ویلچر نداشت، مفصلا درباره توانمندی های حسینی صحبت می کند و به تمجید از دروازه بان سومش می پردازد اما از رحمتی چیز خاصی نمی گوید که جدا عجیب است و صرفا از داشتن سه دروازه بان خوب ابراز خوشحالی می کند.
رحمتی بازگشت درخشانی به دروزاه استقلال داشته و در ۶ بازی آخر ۵ کلین شیت داشته و دوباره تبدیل به یک دروازه بان تعیین کننده برای تیمش شده است اما با توجه به دیدگاه شفر به این ترتیب سید حسین حسینی که هیچ کس منکر آینده دار بودن و توانمندی های او نیست به احتمال بالا در برابر العین دروازه بان استقلال خواهد بود.
شفر می توانست پشتیانی قوی تر و رفتار مهربانتری با رحمتی با آن همه سوابق و توانمندی داشته باشد. شفر به خوب یمی داند دروزاه بانی در این سن و با این میزان مصدومیت تا چه اندازه دشوار است ولی رحمتی تواسته عصایه دست او باشد. او هرگاه در زمین قرار گرفته مدافعان با انسجام بیشتری در زمین بازی کرده اند و فرصت کمتری به حریف داده اند. رحمتی هم تجربه و هم محبوبیت دارد و حضور رحمتی همواره موجب بالا رفتن شخصیت تیمی استقلال بوده است.
شفر دوباره به رحمتی چه به عنوان دروازه بان و چه به عنوان کاپیتان نیاز دارد و همه می دانند سطح کیفی رحمتی به رغم سن و سالش به گونه ایست که هیچ مربی کارکشته ای نمی تواند از او بگذرد.
البته این ها همه حدس و گمان است و شاید بتوان به نوعی دیگر هم رفتار شفر را تحلیل کرد و همه چیز را خوشبینانه و نوعی سیاست آلمانی برای حفظ هر دو دورازه بانش دانست که اتفاقا جواب هم داده است.