شفقنا ورزشی_ مسئولان فدراسیون کشتی صبح امروز و به مناسبت پنجاه و سومین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی بر سر مزار وی در ابن بابویه شهر ری حضور یافتند.
به گزارش شفقنا ورزشی و به نقل از فدراسیون کشتی، حمید سوریان نایب رئیس، سیدجلال عسگری دبیر و محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی با حضور بر سر مزار این اسوه جوانمردی و بزرگمنشی یاد و خاطره این پهلوان و قهرمان نامی ایران را گرامی داشتند.
غلامرضا تختی در پنجم شهریور سال ۱۳۰۹ درخانوادهای مذهبی و متوسط در محله خانی آباد تهران بدنیا آمد
تختی از۲۰سالگی کشتی را در باشگاه پولاد زیرنظر حبیب اله بلور آغاز کرد.
تختی در رقابتهای قهرمانی کشور طی سالهای ۱۳۲۹ تا ۱۳۳۸در وزنهای ۶-۷-۸ هشت بار قهرمان کشورشد.
غلامرضا همچنین سه بار پهلوان ایران شد.
وی دارنده یک مدال طلا و ۲ نقره بازی های المپیک، دو مدال طلا و دو مدال نقره رقابت های جهانی و یک مدال طلای بازی های آسیایی در کشتی آزاد است.
غلامرضا تختی اولین کشتی گیر ایرانی است که موفق شد در سه وزن صاحب مدال شود. وی همچنین پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ کشتی ایران در المپیک است.
نام تختی بعنوان یکی از بهترین کشتی گیران قرن بیستم در تالار مشاهیر اتحادیه جهانی به ثبت رسیده است.
غلامرضا در آبان ماه ۱۳۴۵زندگی مشترک خود را آغاز کرد و بابک تنها یادگار تختی است.
تختی سرانجام ۱۷دی ماه سال ۱۳۴۶در حالیکه بابک ۴ماهه بود در هتل آتلانتیک سابق درگذشت.
غلامرضا تبلور آرزوهای یک ملت بود او سمبل تاریخ ماست مردی که درمیان مردم زیست و از میان مردم رفت. و پیکرش در ابن بابویه شهر ری آرام گرفت. روحش شاد، یادش گرامی.
تختی از۲۰سالگی کشتی را در باشگاه پولاد زیرنظر حبیب اله بلور آغاز کرد.
تختی در رقابتهای قهرمانی کشور طی سالهای ۱۳۲۹ تا ۱۳۳۸در وزنهای ۶-۷-۸ هشت بار قهرمان کشورشد.
غلامرضا همچنین سه بار پهلوان ایران شد.
وی دارنده یک مدال طلا و ۲ نقره بازی های المپیک، دو مدال طلا و دو مدال نقره رقابت های جهانی و یک مدال طلای بازی های آسیایی در کشتی آزاد است.
غلامرضا تختی اولین کشتی گیر ایرانی است که موفق شد در سه وزن صاحب مدال شود. وی همچنین پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ کشتی ایران در المپیک است.
نام تختی بعنوان یکی از بهترین کشتی گیران قرن بیستم در تالار مشاهیر اتحادیه جهانی به ثبت رسیده است.
غلامرضا در آبان ماه ۱۳۴۵زندگی مشترک خود را آغاز کرد و بابک تنها یادگار تختی است.
تختی سرانجام ۱۷دی ماه سال ۱۳۴۶در حالیکه بابک ۴ماهه بود در هتل آتلانتیک سابق درگذشت.
غلامرضا تبلور آرزوهای یک ملت بود او سمبل تاریخ ماست مردی که درمیان مردم زیست و از میان مردم رفت. و پیکرش در ابن بابویه شهر ری آرام گرفت. روحش شاد، یادش گرامی.