شفقنا ورزشی – روز پایانی تکواندو قهرمانی آسیا با حذف دو نماینده کشورمان و قطعی شدن ۳ مدال برنز در حال پیگیری است.
به گزارش شفقنا ورزشی ، روز پایانی بیستوهفتمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا و کسب سهمیه بازیهای آسیایی ۲۰۲۶ آیچی ـ ناگویا، امروز (یکشنبه) در اولانباتور مغولستان پیگیری میشود. رقابتهای امروز در اوزان ۶۸- و ۸۰- کیلوگرم مردان و ۵۷- و ۶۲- کیلوگرم زنان برگزار شد.
در رقابتهای وزن ۶۸- کیلوگرم، امیرعباس رهنما در دور نخست مقابل «محمد افریزان» از مالزی در دو راند متوالی به پیروزی رسید، اما در مرحله یکهشتم نهایی با نتیجه مشابه برابر «بانلانگ» از تایلند شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.
در همین وزن، محمدحسن پلنگافکن ابتدا «رمضان» از قرقیزستان را در دو راند متوالی شکست داد و سپس با برتری مقابل «گان تولگا» از مغولستان راهی مرحله یکچهارم نهایی شد. نماینده کشورمان در این مرحله برابر «توخالبیوف» از ازبکستان شکست خورد و از صعود به نیمهنهایی بازماند.
در رقابتهای وزن ۸۰- کیلوگرم، امیررضا صادقیان در دور نخست با نتیجه ۲ بر صفر «هوانگ» از چین تایپه را شکست داد. او در مرحله یکچهارم نهایی نیز با همین نتیجه از سد «باتیرخان» از قزاقستان گذشت و ضمن صعود به نیمهنهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد.
ناهید کیانی، نایبقهرمان المپیک پاریس و قهرمان پیشین جهان، در رقابتهای وزن ۵۷- کیلوگرم، پس از استراحت در دور نخست، مقابل «آرانیا» از هند در دو راند متوالی به پیروزی رسید و راهی مرحله یکهشتم نهایی شد. کیانی در این مرحله به مصاف «فادیا خیرفان» دارنده برنز ۲۰۲۵ جهان از اردن رفت و با نتیجه ۲ بر یک موفق به شکست حریف خود شد تا ضمن صعود به مرحله نیمهنهایی، مدال برنز خود را قطعی کند.
در وزن ۶۲- کیلوگرم نیز یلدا ولینژاد ابتدا «پوجا» از هند را در دو راند متوالی شکست داد و سپس برابر «ساسیکارن» از تایلند به برتری رسید تا راهی مرحله یکچهارم نهایی شود. او در این مرحله نیز دو بر صفر «کیم یان» از کرهجنوبی را شکست داد و ضمن صعود به مرحله نیمهنهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد.